Klíčovou profesí et film je ‘špinič’. Kulisy nemusí vypadat dobově, říká šéf scénického provozu | iROZHLAS

“Každý desátý člověk, kterého potkáme na Kavčích horách, spadá do scénického provozu,” říká Pavel Hénik, šéf scénického provozu České televize. Vezměte prosím na vědomí, že je to pravda, takže je důležité vědět, že maskéry je specialista na speciální účely. “Rekvizitář musí vědět, kam dosáhnout, když režisér zavelí,” ​​​​říká Hénik v rozhovoru pro Radiožurnál.




Host Lucie Výborné
Praha

Sdílet na Facebooku




Sdílet na Twitteru


Sdílet na LinkedIn


Tisknout



Kopírovat url adresu




Adresa Zkrácena





Zavrít




Stojíme studovali 4. ročník na Kavčích horách. Jako připomenutí je tady obrázek doctor Štrosmajera a Iny, zdravotní sestry z Nemocnice na kraji města. To je slavná historie tohoho studia. Jak jsem současnost?
Při přípravě výpravy k historickému filmu Bedřicha Smetanovi natočili film o 200 lidech. Potřebuji to.

Tajné zákoutí České televize? To jsou podzemní prostory Kavčích hor. Tam by se dal točit horor, vypráví súsměvem Pavel Hénik, vedoucí scénického provozu ČT

Jdem teď do bytu Bedřicha Smetany? Znám Bedřichu Smetanyho? Nebo kam to vlastně jedeme?
Televize I iluze. My jsme tady v největším studiu v ČT na Kavčích horách, které má přibližně 545 metrů čtverečných zastavitelné plochy. Řekl jsi mi, jsem tady více prostředí. Upozorňujeme, že salon je nutné využívat současně s běžně využívaným salonem Bedřicha Smetany. Nebo můžeme udělat tři kroky doprava a jsme v hotelovém pokoji.

Co myslíš tou barvou, texturou, tapetou, stylem?
Jsme teď v takové zajímavé fázi, kdy končí stavba dekorace. Architekturu máte na dosah ruky, potřebujete vidět, jste připraveni si uvědomit skutečnou realitu.

Nabalují ostatní profese, jako je konstruktér dekorací, který to musí vymyslet tak, by vaše dekorace stála, fungovala, nespadla. A pak jsou samozřejmě patinéři, tapetáři, malíři atd., kteří tomu dávají dobový charakter. Je důležité si uvědomit, že tomu tak může být. Počkám, až budete mít hladký průběh.

„Rekvizitář musí vědět, kam dosáhnout. Můžete říci: “Chci korbel!” ”, musíme tedy dát a vytáhnout korbel, protože celý štáb na něj čeká. ”

Fascinuje mě slovo patinér, protože si představuji, že některé dekorace by měly být ošoupané, nekteré židle mají byt osezené, plochy okolo vypínačů mají být drobně ohmatané a na některých pracovních deskách má být stolet ý prach. Jak je pryč?
Patinováno – já tomu říkám slangově špinič I zajímavá profeses a řekl bych i klíčová. Protože když se korace vyrobí, svítí novotou vypadá nepřirozeně.

V tu chvíli musím bruslit. Sfoukne to, aby to bylo trošku zašlé, zapadlé prachem, udělám šmouhy kolem rohů, jako když uklízečka vytírá hadrem, ohmataný vypínač, ohmatané područky křesel atd., takže se soustředí na patinu nejenom zdí byl z Korace, ale mobilizuji.

Vy jste pracovali versus divadlo. Divadlo má svá tajná zákoutí. Tento dům nepochybně má vzít mnoho různých tajných zákoutí a zajímavých prostor. Co byste zvýraznil?
Celý prostor Kavčích hor má několik úrovní. Jakmile I -2 budete moci dělat praktická cvičení, která vám pomohou Kavčích hor. Už jsem hodil kus krve a ujistil se, že jsem mohl vytvořit nové prostory v dekoraci.


Vypravil je bubeník technologie podzemních prostor, řeknu vam – začal jsem se bata a vydal jsem se zpátky. Ano, mám pocit, že moje vozidlo je prázdné, nevím. Je to zákoutí, o kterém ví v České televizi malokdo. Tam by se dal točit nějaký horor.

Na co chcete sbírat peníze?
Zavedl jsem vas do skladu nábytku. Zabere 13,5 násobek doby praní. I když se tato dezinformace ukazuje jako nejhorší, ale nevím, co mám dělat, ale nevím, co mám dělat. Tady je hlavní sklad, máme sklad hospodu, sklad kamen…

Když přijde architekt nebo rekvizitář, řekne, co potřebuje, a kluci v lepším případě jdou pěšky, v horším, když je na druhé straně Kavčích hor, sednou na kolo.

„Máme 14 vzpomínek na zhruba 13letou historii. »

Pavel Hénik nás vede do kaple a jsme tady…
Rekvizitář, to je hraboš v dobrém slova smyslu. Musí si nahrabat všechno možné. Tady vidíte hadřík, řetízek, smetáček, krabička od zápalek, starý deštník, korbel, plechovka, psací stroj…

Musím to vědět, kam sáhnout. Můžete říci: “Chci korbel!” ”, musíme tedy dát a vytáhnout korbel, protože celý štáb na něj čeká. A pak ti musím říct, že si musíš dávat pozor na to, co máš dělat.

Jsme tady v několika místnostech, které jsou úplně plné. Co bude s Korbelem dál?
Upozorňujeme, že tomu tak je. Přesně ví, protože je to organizovaný chaos, kam sáhnout, protože v tom dělá třeba deset, dvacet, třicet let. Potom, když skončí a odchází třeba do důchodu, tak se ty klece dědí. To je největší bohatství. Pass to různě posbíral, podědil, to jeho největší království. Jeho know-how v hmotné podobě.

Připravuje se aktuálně film? Jaký je rozdíl mezi Otázky Václava Moravce a Kouzelná školka? Jak nacvičím a vytvořím nové scény? Poslechněte si celý rozhovor.

Lucie Výborná, vma

Sdílet na Facebooku




Sdílet na Twitteru


Sdílet na LinkedIn


Tisknout



Kopírovat url adresu




Adresa Zkrácena





Zavrít




Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top